Søk i denne bloggen

tirsdag 3. mars 2015

Oppgave 2

Fagformidling i webdesign

Oppgave 3 i Web- og informasjonsdesign gikk ut på å presentere seg selv, sitt hjemsted eller hobby ved hjelp av en internett side. Siden skulle bestå av totalt 4 sider. Vi skulle også ha med bilder og en link til min portal. Jeg har ikke brukt dreamweaver til å lage siden, jeg valgte istedenfor å skrive HTML koden og CSSen selv.

Etter hvert som jeg startet, kreativ som jeg er, skjønte jeg at for å ha mulighet til å klare å lage 4 sider måtte jeg skrive og både mitt hjemsted og min hobby. Jeg startet med å lage en body, wrapper, meny, footer og content i forskjellige farger så det blir lett å se hvor de forskjellige delene har plassert seg.

Videre stylet jeg CSSen slik at jeg fikk plassert alle delene der jeg ville på siden, etterhvert som jeg ble fornøyd byttet jeg på fargene slik at de "matchet" bedre.

Det siste jeg gjorde var å legge inn bilder og brødtekst  i contenten, navn og link til faget i footer, og kontakt informasjon og link til portal.

Link til siden min kan du finne her !








Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar